Spahelg.

Hej Hej!

Förra helgen var ju jag och min älskade pojkvän på Varbergs kurort och firade vår årsdag.
Det var helt fantastiskt! Jag som själv jobbar på hotell kan ju ha ett kritiskt öga och "det här gjorde de minsann inte" osv, men servicen, maten, frukosten, anläggningen, rummet - allt - var helt fantastiskt! Det är verkligen befogat att de är en av Europas bästa spaanläggningar.

Vi kom fram strax innan 14-tiden. Det första vi gjorde var att köpa till det nya Thalasso-paketet och sedan gick in på spaanläggningen. Man fick till ett litet självspa-kit som vi gjorde och badade i den iskalla poolen, bubbelpoolen, den vanliga poolen, havspoolen och alla olika sorters bastu.
 
Jag hade förbeställt en flaska cava och frukt och praliner som fanns på rummet och var oehört uppskattat av min fina pojkvän som fick tårar i ögonen av lycka, det var fint att se. Han sa att ingen gjort något sådant för honom och det gjorde mig varm inombords att se honom så fint sårbar :).

På kvällen åt vi faktiskt deras buffé, trots att jag egentligen är lite anti det.. Men det var en superfin buffé med massa olika grejer och det blev en 4-rätters ändå fast i bufféform!
 
Efter det hade Marcus fått värsta febern så vi gick upp på rummet och satte på en film på TV:n.

På morgonen kämpade Marcus med sin feber men lyckades ändå ta sig till behandlingarna.. Vi hade valt ett duopaket med varsin hudterapeut där vi själva fick välja precis vad de ska göra. Vi båda valde samma - först ett härligt fotbad, sedan ansiktsbehandling med ansiktsmask och medan den värkade fick vi hårbottensmassage. Sen blev det helkroppsmassage.

Efter det åkte vi hem.

Det var helt underbart och så skönt att lägga mobilerna och bara njuta av varandras sällskap med massa lyx!

Jag kan varmt rekomendera Varbergs Kurort!

xx
Amanda

Kommentera här: